Ihmisen näköistä viestintää
Aina askeleen edellä
Tervetuloa Seoptimin Ajankohtaista-palstalle, jossa jaamme alamme oivallukset ja parhaat käytännöt. Kerromme ajankohtaisista asioista ja töistä, joita olemme tehneet asiakkaillemme. Tarjoamme kattavan katsauksen viestinnän ja markkinoinnin maailmaan.
Rajaa hakua
Tehot irti verkkosivustosi sisällöistä!
Kirjoititko vetävän blogin verkkosivustollesi, mutta nyt tuntuu että juuri kukaan ei sitä käy lukemassa? Voi tuntua haasteelliselta saada oma ääni kuulumaan verkossa, jossa ihmisten huomio on jatkuvan kilpailun kohteena. Lue tästä vinkit, miten tavoitat blogillesi lukijoita ja kuinka voit lisätä liikennettä omalla kotisivullasi. 1. Optimoi tekstisi hakukoneita varten Optimoi tekstisi oikeille hakusanoille Googlea ja vastaavia […]
Miten erottua kilpailijoista?
Valtaosa ostopäätöksistä tehdään tänä päivänä netissä. Taistelu hakukonetulosten kärkisijoista on kovaa ja mikäli yritys ei ole ymmärtänyt satsata oikeisiin hakusanoihin, kilpailijat ovat jo askeleen edellä. Mutta miten pieni tekijä voisi pärjätä digitaalisen ympäristön hektisessä maailmassa ja kuinka löytää etulyöntiasema kilpailijoihin nähden? Avaimet siihen tarjoaa kilpailija-analyysi yhdistettynä vahvaan hakukoneoptimointiin. Hyvin harva yritys on monopoliasemassa ja käytännössä […]
Hakukoneoptimointi on sijoitus, jolta voi odottaa suuria tuottoja
Hakukoneoptimointi eli SEO voi alkuun tuntua isolta investoinnilta, mutta se parantaa merkittävästi yrityksen tunnettavuutta ja näkyvyyttä ja verkossa. SEO:n avulla pienikin yritys voi ponnistaa samalle kilpailukentille kuin isommat tekijät. Alkusatsauksen jälkeen SEO-toimenpiteiden ylläpitämien on edullista. Monet toiminnot voidaan hoitaa pienen perehdytyksen jälkeen helposti talon sisäisestikin. Hakukoneoptimoinnin vaikutuksia saattaa olla haastavaa hahmottaa. Lyhyesti sanottuna hakukoneoptimointi on […]
Oikeat hakusanat ratkaisevat näkyvyyden – hakukoneiden huomioiminen verkkosivustolla
Meiltä kysytään usein vinkkejä hakukoneoptimointiin. Kysyjä saattaa olla vähän ymmällään kaiken tiedon edessä eikä osaa oikein tarttua mihinkään konkreettiseen. Sen vuoksi kirjoitankin tämän blogin hakukoneiden huomioimisesta vinkkeineen. Käsittelen orgaanista hakukoneoptimointia. Se eroaa esimerkiksi maksetusta Google-mainonnasta siten, että näkyvyys ei romahda, vaikka yhtäkkiä yrityksellä olisikin se tilanne, että markkinointiin ei ole laittaa rahaa niin paljon kuin […]
Tekoäly hakukoneissa – Mikä muuttuu ja miten käy Googlen?
Chat GPT-tekoälyratkaisun laaja suosio viimeisen reilun parin kuukauden aikana on saanut hakukoneyhtiö-Googlen sekä omaa Bing-hakukonettaan tarjoavan Microsoftin reagoimaan näyttävästi. Ehkä suurin kohu hakukoneiden ympärillä johtuukin siitä, että yli 20 vuotta kestänyt Googlen ylivoimainen markkinajohtajuus hakukonepalveluissa on ensimmäistä kertaa laajemmin kyseenalaistettu. Olemme Seoptimilla luonnollisesti seuranneet tätä kehitystä jo pidemmän aikaa sekä osallistuneet keskusteluun ja kehitykseen. Käyttäjät […]
Hakukoneoptimoitu teksti kirjoitetaan ihmiselle – ei koneelle
Ehkä vieläkin saatetaan ajatella, että hakukoneoptimoitu teksti on jokin erillinen tekstityyppi, joka tehdään vain hakukonetta varten. Käsitys voi johtua siitä, että hakukoneoptimoinnin alkuaikoina todella kirjoitettiin eräänlaisia hakusanapilviä verkkosivualustoille. Sitten toivottiin, että hakukone, lähinnä Google, huomioisi käytetyt hakusanat ja nostaisi tekstin tai verkkosivun näkyvyyttä hakutuloksissa. Tämä saattoi toimia alussa mutta ei enää pitkään aikaan. Hakukoneoptimointi on […]
KVG – eli miten saat hakukoneesta parhaiten tiedon irti?
Arkikielessä puhumme usein googlettamisesta, kun tarkoitamme internetin hakukoneen kautta tapahtuvaa tiedonhakua. Ja totta onkin, että Google pesee suosiossa muut hakukoneet mennen tullen. Itse asiassa tavallisen netinkäyttäjän mielessä ei ole välttämättä käväissytkään, että hakukoneita voisi olla muita! Hakukoneissa on kuitenkin melko kattavasti tarjontaa eri tarpeisiin. Esimerkkinä vaikkapa kiinalaisten käyttämä Baidu, Microsoftin Bing tai muinoin 1990-luvulla internetiä […]
Mites se tuo teidän SEO?
Hakukoneoptimointi digitaalisen markkinoinnin työkaluna Tuskin kukaan enää väittää, että oma yritys pärjää ilman digitaalista markkinointia. Tämä ajatus minulle tulee mieleen, kun alan kirjoittaa tätä blogia hakukoneoptimoinnista (SEO) digitaalisessa markkinoinnissa. Sitten heti huomaan sekin, että itse asiassa tiedän joitakin yrityksiä, jotka porskuttavat edelleen ilman verkkosivuja ja sometilejä. Mutta ne ovat harvassa. Digitaalinen markkinointi on yksinkertaisesti sitä, […]
Tee SEO-analyysi – ota järkevä suunta verkkosivuston uudistukselle
Jos mielessäsi on joskus käynyt epäilys siitä, että yrityksesi verkkosivusto ei toimi ihan parhaalla mahdollisella eikä edes mukiin menevällä tavalla, lue tämä artikkeli. Jos suunnittelet yrityksesi kotisivujen uudistamista, lue myös silloin tämä artikkeli. Kerromme tässä, mistä kannattaa lähteä liikkeelle! Kattava SEO-analyysi kertoo verkkosivuston vahvuudet ja heikkoudet hakukonenäkyvyyden kannalta. Se antaa selkeät ohjeet siitä, mitä hakukoneoptimoinnin […]
X
X
SULJE