Ihmisen näköistä viestintää
Aina askeleen edellä
Tervetuloa Seoptimin Ajankohtaista-palstalle, jossa jaamme alamme oivallukset ja parhaat käytännöt. Kerromme ajankohtaisista asioista ja töistä, joita olemme tehneet asiakkaillemme. Tarjoamme kattavan katsauksen viestinnän ja markkinoinnin maailmaan.
Rajaa hakua

Mihin strategista markkinointia tarvitaan?
Markkinoinnilla pyritään lisäämään yrityksen myyntiä ja tunnettavuutta sekä kasvattamaan liikevaihtoa brändiä vahvistamalla. Menestyvän markkinoinin pohjalla on aina pitkäjänteinen, strateginen lähestymistapa, jonka tehosteena toimivat nopeita tuloksia tuottavat taktiset toimenpiteet. Strateginen markkinointi toimii vankkana pohjana Strateginen markkinointi on vahvaa ja vankalle perustalle rakennettua yrityksen strategiaan pohjautuvaa markkinointia. Strategisen markkinoinnin toimenpiteiden vahvuus ja vaikuttavuus perustuu siihen, että sitä […]

Markkinoinnin toimenpiteet kuntoon ennen kesälomaa
Markkinointipäättäjän muistilista ennen kesälomaa Kesälomat kolkuttelevat jo ovilla ja monessa toimistossa tai verkkokaupoissa koitetaan kevään kiireiden keskellä ehtiä vielä tehdä tärkeimmät markkinoinnin toimenpiteet ennen lomia. Markkinoinnin optimointi onkin tärkeää, että lomat eivät hidasta tai hiljennä kaupan tekoa, mutta että kesälomat kuitenkin pystytään samalla pitämään. Vaikka nyt on mielessä kesä ja kesäloma, syksy kuitenkin myös tulee […]

Vuoden 2023 markkinointi – huomioi ainakin tämä!
Vuosi 2023 on hurahtanut alkuun ja varmasti monissa yrityksissä ollaan joko jo saatu suunniteltua tai aloitetaan nyt suunnittelemaan markkinoinnin toimenpiteitä seuraaville kuukausille. Markkinoinnin suunnittelu ja oikeiden valintojen tekeminen ovat aina haastavia, mutta ehkä ennen kaikkea nyt, kun ihmisten mielissä meneillään on haasteiden vuosi. Millaisin keinoin tämän vuoden markkinointia kannattaa sitten alkaa suunnitella. Lue alta muutamat […]

Markkinoinnin asiantuntija – ”Ei ammuta hyttystä tykillä eikä kutitella norsua hernepyssyllä”
”Markkinointi on jatkuvaa kehittymistä. Siinä erityisen tärkeää on tavoitteellisuus, mitattavuus ja tuloksellisuus. Kun saatujen tulosten perusteella on tehty uusia asioita, taas mitataan ja saadaan uutta dataa kehityksestä.” Näin tiivistää markkinoinnin periaatteita Samuli Romppainen. Hän on Seoptimilla markkinoinnin asiantuntija ja konsultti. Kaiken kaikkiaan hän on tehnyt alalla töitä jo 20 vuotta. ”Omassa asiantuntijuudessani on neljä keskeistä […]

Ketä varten mainostat? – Datan hyödyntäminen yrityksen markkinoinnissa
Miten yrityksen mainontaa lähdetään kohdentamaan? Repäistäänkö mainos valtakunnalliseen mediaan ja toivotaan, että mahdollisimman moni lukee ja innostuu? Datan hyödyntäminen yrityksen markkinoinissa mahdollistaa sen, että isket markkinointibudjettisi kanssa juuri siihen suoneen, joka palveluitasi kaipaa. Nykyteknologian avulla saamme verkkosivujen käyttäjistä, some-seuraajista ja uutiskirjeiden tilaajista vähällä vaivalla kattavan määrän tietoa, jota olisi sulaa hulluutta jättää hyödyntämättä. Mitä se […]

Markkinointiviestintä – miten lähetät osuvia viestejä?
Tuloksekas markkinointiviestintä perustuu muutamaan hyväksi havaittuun periaatteeseen. Sähköpostiisi kilahtaa uutiskirjeitä ja mainoksia. Kuinka suuren osan luet niistä? Ehkä usein käy niin, että innoissasi tilaat joltakin taholta uutiskirjeen. Luet ensimmäisen ja ehkä toisen, mutta harvoin paneudut niihin jatkossa. Todennäköisesti et ole ainoa. Mikähän saa innostuksen lopahtamaan? Tuleeko sähköposteja liian usein? Toistavatko ne aina samaa myynnin mantraa? […]
X
X
SULJE