Ihmisen näköistä viestintää
Aina askeleen edellä
Tervetuloa Seoptimin Ajankohtaista-palstalle, jossa jaamme alamme oivallukset ja parhaat käytännöt. Kerromme ajankohtaisista asioista ja töistä, joita olemme tehneet asiakkaillemme. Tarjoamme kattavan katsauksen viestinnän ja markkinoinnin maailmaan.
Rajaa hakua
Yrityksen sisäinen viestintä – rakenna toimiva viestintäkulttuuri
Sisäinen viestintä on jokapäiväistä yhteyttä ja kommunikointia. Yrityksen sisällä viestitään koko ajan paljon. Mitä enemmän väkeä on, sitä isompi on sisäisten viestien määrä. Ja usein määrä korreloi väärinkäsitysten ja hukkuneiden viestien kanssa. Onneksi näin ei ole pakko olla. Yrityksen sisäistä viestintää voi kehittää. Ja kannattaa kehittää. Viestintä luo parhaimmillaan hyvää yhteishenkeä ja lisää sitä kautta […]
Yrityksen viestintä rakentaa luottamusta
Millainen merkitys yrityksen ulkoisella viestimisellä on asiakkaiden luottamuksen herättämiseen ja ostopäätöksen tekemiseen? Entä siihen, että asiakkaat ylipäätään kiinnostuvat yrityksen tuotteista tai palveluista? Ulkoinen viestintä lähtee rakentumaan erilaisten osa-alueiden pohjalta ja muodostuu aina jonkinlaiseksi, joko suunnittelun tai suunnittelemattomuuden seurauksena. Yritys viestii joka tapauksessa aina ulkopuolelle. Tahtoipa tai ei. Yrityksen viestintä herättämässä tarpeen Yrityksen palvelut tai tuotteet […]
Voitko hyvin työssäsi?
Kesäkuussa keskitymme hyvinvointiin, sekä itsemme että toistemme. Tämän kuun blogissa Riina pohtii työhyvinvoinnin merkitystä. Hyvinvointi on kaiken ydin niin työelämässä kuin työn ulkopuolellakin. Koska useimmat meistä viettää suurimman osan ajastaan töissä, sen sujuminen heijastuu aina kaikkeen muuhunkin tekemiseemme sekä myös lähipiiriimme. Se, että tykkää omasta työstään, ei aina kerro siitä, voiko töissä hyvin. Siihen nimittäin […]
Työhyvinvointi ratkaisee yrityksen menestymisen
Työhyvinvointi ja yrityksen menestyminen kulkevat tutkimusten mukaan käsi kädessä. Yrityksissä, joissa tehdään vahvaa tulosta, pidetään huolta myös henkilöstön työhyvinvoinnista. Voi olla niin, että yritys menestyy, kun sillä on varaa kehittää asioita, joilla on positiivinen vaikutus hyvinvointiin. Toisaalta voi olla niinkin, että kun työhyvinvointi otetaan kehityskohteeksi, sillä on vaikutuksia yrityksen menestymiseen markkinoilla. Työhyvinvointi on niin työntekijän […]
Sisäinen kriisiviestintä ratkaisee paljon
Yritys on yhtä kuin henkilöstönsä – älä unohda heitä kriisin aikana Usein kriisin sattuessa havahdumme siihen, että viestintä ihmisten välillä on tärkeää ja sen onnistuminen toiminnan edellytys. Kuitenkin avoimeen viestintään ja hyvään vuorovaikutussuhteeseen tulee panostaa aina. Sillä hyvä ilmapiiri ja luottamukselliset välit ratkaisevat lopulta sen, miten kriisi saadaan hoidettua. Onnistunut sisäinen kriisiviestintä saattaa pelastaa yrityksen. […]
X
X
SULJE