Hakukoneoptimointi ja laadukas sisältö takaavat näkyvyyden verkossa
Löytävätkö asiakkaat yrityksenne verkkosivustolle? Onko sivustolla riittävästi heitä palvelevaa ja kiinnostavaa sisältöä? Jos yritys haluaa menestyä digimarkkinoilla, verkkosivuston pitää näkyä hakukoneissa ja palvella asiakasta mahdollisimman hyvin. Hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto ovatkin avainasemassa, kun verkkosivustoa kehitetään.
Olemme lukija- ja hakukoneystävällisen sisällön huippuasiantuntijoita. Tarjoamme yrityksesi näkyvyyden ja myynnin kasvun tueksi tuloksekasta hakukoneoptimointia ja lukijoita sitouttavaa sisältöä. Meiltä saatte kaikki tarpeelliset sisällöt, kuten verkkokaupan sisällöt, verkkosivuston tekstit, blogit, asiakastarinat ja muut haastattelut. Erilaisilla sisällöillä pystytään herättämään sivustolla vierailevan henkilön kiinnostus, antamaan tietoa ja vakuuttamaan, että palvelun tai tuotteen ostaminen kannattaa.
Lue lisää
Näin toimimme kanssasi:
1. Suunnittelemme
Aloitamme asiakkaan kanssa aina lähtötilanteen kartoituksella, jonka perusteella teemme toimivan suunnitelman optimointiin ja sisällöntuotantoon.
2. Toteutamme
Teemme toimenpiteet asiakkaan kanssa sovitun suunnitelman mukaan. Pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen työ takaa onnistuneen lopputuloksen.
3. Seuraamme
Hakukoneoptimointi on prosessi, joka vaatii seurantaa ja seurantatiedon analysointia. Seurantatieto antaa suunnan jatkotoimenpiteille.
Tiedätkö, millä hakutermeillä olisi hyvä näkyä hakukoneissa?
– Anna meidän auttaa alkuun hakutermien kanssa
Hakutermitutkimus S on kevyt hakutermikatsaus, jolla pääsee varsinkin pienempien sivustojen osalta kevyesti alkuun hakukoneoptimoinnissa. Hakutermitutkimus on monipuolinen työkalu, joka auttaa tunnistamaan asiakkaiden hakukäyttäytymistä, määrittelemään tuotteita tai palveluita sekä kasvattamaan orgaanisen liikenteen määrää verkkosivustolla.
Hakutermitutkimus S on selkeä tutkimus hakutermeistä, joita hakukoneissa käytetään, ihmisten hakukäyttäytymisestä sekä hakukoneiden algoritmien toiminnasta.
Tarjoamamme hakutermitutkimus ei ole vain dokumentti – se on ponnahduslauta orgaanisen liikenteen kasvattamiseen.
Palvelumme sisältää
- hakutermien kartoituksen kuukausittaisten hakumäärien, sesonkien, vaihteluiden sekä eri teemojen osalta
- keskeisimpien ja liiketoiminnalle tärkeimpien hakutermien tarkemman tarkastelun
- asiakkaan olemassa olevan hakutermistön analyysin sekä näkemyksen siitä, miten kilpailijoista olisi hyvä lähteä erottautumaan.
Hakutermitutkimuksen pohjalta on hyvä lähteä tuottamaan sisältösuunnitelmaa ja sen jälkeen rakentamaan systemaattista sisällöntuotantoa.
Hinta alkaen: 450 eur
Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä ja tilaa hakutermitutkimus tästä!
Miksi tilaisit hakutermitutkimuksen meiltä?
Seoptimin SEO-osaajilla on yli kahdenkymmen vuoden kokemus hakukoneoptimoinnista sekä vahva liike-elämän tuntemus. Vahvuutemme on intohimo asiakkaiden hakukonenäkyvyyteen ja orgaanisen liikenteen kasvattamiseen, sillä se on vahva markkinoinnin ja myynnin perusta.
Tiedätkö, millä hakutermeillä kilpailijanne nousevat hakukoneissa?
– Anna meidän auttaa pidemmälle hakutermien kanssa
Hakutermitutkimus M on Hakutermitutkimus S:ää monipuolisempi ja kattavampi työkalu, joka auttaa tunnistamaan asiakkaiden hakukäyttäytymistä, määrittelemään tuotteita tai palveluita sekä kasvattamaan orgaanisen liikenteen määrää verkkosivustolla.
Hakutermitutkimus M on analyyttinen ja selkeä tutkimus hakutermeistä, joita hakukoneissa käytetään, ihmisten hakukäyttäytymisestä sekä hakukoneiden algoritmien toiminnasta.
Tarjoamamme hakutermitutkimus ei ole vain dokumentti – se on ponnahduslauta orgaanisen liikenteen kasvattamiseen.
Palvelumme sisältää
- hakutermien kartoituksen kuukausittaisten hakumäärien, sesonkien, vaihteluiden sekä eri teemojen osalta
- keskeisimpien ja liiketoiminnalle tärkeimpien hakutermien tarkemman tarkastelun
- asiakkaan olemassa olevan hakutermistön analyysin sekä näkemyksen siitä, miten kilpailijoista olisi hyvä lähteä erottautumaan.
Hakutermitutkimuksen pohjalta on hyvä lähteä tuottamaan sisältösuunnitelmaa ja sen jälkeen rakentamaan systemaattista sisällöntuotantoa.
Hinta alkaen: 670 eur
Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä ja tilaa hakutermitutkimus tästä!
Miksi tilaisit hakutermitutkimuksen meiltä?
Seoptimin SEO-osaajilla on yli kahdenkymmen vuoden kokemus hakukoneoptimoinnista sekä vahva liike-elämän tuntemus. Vahvuutemme on intohimo asiakkaiden hakukonenäkyvyyteen ja orgaanisen liikenteen kasvattamiseen, sillä se on vahva markkinoinnin ja myynnin perusta.
Tiedätkö, millä hakutermeillä voit helposti päihittää kilpailijanne hakukoneissa?
– Anna meidän auttaa yrityksenne lentoon hakutermien kanssa
Hakutermitutkimus L on laaja ja monipuolinen työkalu, joka auttaa tunnistamaan asiakkaiden hakukäyttäytymistä, näkemään sesonkien vaikutusta hakukoneiden hauissa, määrittelemään tuotteita tai palveluita sekä kasvattamaan orgaanisen liikenteen määrää verkkosivustolla. Tutkimus antaa selkeät ohjeet ja toimenpide-ehdotukset kovimpienkin kilpailijoiden taklaamiseen hakukoneissa.
Hakutermitutkimus on laaja, analyyttinen ja selkeä tutkimus hakutermeistä, joita hakukoneissa käytetään, ihmisten hakukäyttäytymisestä sekä hakukoneiden algoritmien toiminnasta.
Tarjoamamme hakutermitutkimus ei ole vain dokumentti – se on ponnahduslauta orgaanisen liikenteen kasvattamiseen ja kilpailijoiden voittamiseen.
Palvelumme sisältää
- hakutermien kartoituksen kuukausittaisten hakumäärien, sesonkien, vaihteluiden sekä eri teemojen osalta
- keskeisimpien ja liiketoiminnalle tärkeimpien hakutermien tarkemman tarkastelun
- asiakkaan olemassa olevan hakutermistön analyysin sekä näkemyksen siitä, miten kilpailijoista olisi hyvä lähteä erottautumaan.
Hakutermitutkimuksen pohjalta on hyvä lähteä tuottamaan sisältösuunnitelmaa ja sen jälkeen rakentamaan systemaattista sisällöntuotantoa.
Hinta alkaen: 850 eur
Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä ja tilaa hakutermitutkimus tästä!
Miksi tilaisit hakutermitutkimuksen meiltä?
Seoptimin SEO-osaajilla on yli kahdenkymmen vuoden kokemus hakukoneoptimoinnista sekä vahva liike-elämän tuntemus. Vahvuutemme on intohimo asiakkaiden hakukonenäkyvyyteen ja orgaanisen liikenteen kasvattamiseen, sillä se on vahva markkinoinnin ja myynnin perusta.
Sakkaako säännöllinen sisällöntuotanto?
Meillä on siihen ratkaisu – innostava sisältösuunnitelma
Sisältösuunnitelma S on avaintekijä tuloksekkaaseen sisällöntuottamiseen. Selkeä sisältösuunnitelma auttaa hahmottamaan ja priorisoimaan sisällöntuotannon tarpeen ja tavoitteet.
Sisältösuunnitelman pohjana ovat aina asiakkaan tarpeet sekä mahdollinen hakutermitutkimus, joka paljastaa, millä hakutermeillä tuotteita tai palveluja haetaan hakukoneissa.
Sisältösuunnitelma on selkeä, johdonmukainen rakennettu työohje, josta löytyvät kaikki tarvittavat tiedot sisällöntuottamiseen ja sen säännönmukaisuuteen.
Palvelumme sisältää
- käytännönläheisen katsauksen viestinnän strategiaan
- tarkat ohjeet äänensävyyn, tyyliin, mahdollisiin tehokeinoihin sekä ydinviestit
- määritellyt hakutermit jokaiselle sisällölle
- selkeän kalenterin, jonka mukaan sisältöjä on helppoa lähteä toteuttamaan.
Sisältösuunnitelma on tehokkainta rakentaa kerrallaan puoleksi vuodeksi.
Hinta alkaen: 590 eur
Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä ja tilaa sisältösuunnitelma tästä!
Miksi tilaisit sisältösuunnitelman meiltä?
Seoptimin sisällöntuotantotiimi on tuottanut lukija- ja hakukoneystävällisiä sisältöjä jo usean vuoden ajan ja tekemisen pohjana ovat aina olleet hakutermitutkimukset sekä sisältösuunnitelmat. Systemaattinen ja suunnitelmallinen sisällöntuotanto on tuloksekasta ja se näkyy myös yrityksen markkinoinnissa ja myynnissä.
Sakkaako säännöllinen sisällöntuotanto?
Meillä on siihen ratkaisu – innostava sisältösuunnitelma
Sisältösuunnitelma on avaintekijä systemaattiseen, säännölliseen ja tuloksekkaaseen sisällöntuottamiseen. Selkeä sisältösuunnitelma auttaa hahmottamaan ja priorisoimaan sisällöntuotannon tarpeen ja tavoitteet. Suunnitelmasta löytyvät selkeät viestinnän strategian osa-alueet, jotka täydennetään yhdessä asiakkaan kanssa.
Sisältösuunnitelman pohjana ovat aina asiakkaan tarpeet sekä mahdollinen hakutermitutkimus, joka paljastaa, millä hakutermeillä tuotteita tai palveluja haetaan hakukoneissa.
Sisältösuunnitelma on selkeä, johdonmukainen kalenterimuotoon rakennettu työohje, josta löytyvät kaikki tarvittavat tiedot sisällöntuottamiseen ja sen säännönmukaisuuteen.
Palvelumme sisältää:
- käytännönläheisen katsauksen viestinnän strategiaan
- tarkat ohjeet äänensävyyn, tyyliin, mahdollisiin tehokeinoihin sekä ydinviestit
- määritellyt hakutermit jokaiselle sisällölle
- selkeän kalenterin, jonka mukaan sisältöjä on helppoa lähteä toteuttamaan.
Sisältösuunnitelma on tehokkainta rakentaa kerrallaan puoleksi vuodeksi.
Hinta alkaen: 790 eur
Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä ja tilaa sisältösuunnitelma tästä!
Miksi tilaisit sisältösuunnitelman meiltä?
Seoptimin sisällöntuotantotiimi on tuottanut lukija- ja hakukoneystävällisiä sisältöjä jo usean vuoden ajan ja tekemisen pohjana ovat aina olleet hakutermitutkimukset sekä sisältösuunnitelmat. Systemaattinen ja suunnitelmallinen sisällöntuotanto on tuloksekasta ja se näkyy myös yrityksen markkinoinnissa ja myynnissä.
Seurataanko teillä säännöllisesti sisällön vaikutuksia?
Voimme tehdä sen puolestanne selkeällä raportoinnilla
Sisältömarkkinoinnista saa kaiken tehon irti vain mittaamalla sen tuloksia ja reagoimalla niihin. Selkeään suunnitteluun ja systemaattiseen mittaamiseen ja seurantaan perustuva sisällöntuottaminen ja hakukoneoptimointi varmistavat sen, että niillä saadaan aikaan juuri oikeita asioita.
Raporttimme sisältää:
- katsauksen tehtyjen toimenpiteiden vaiktuuksiin
- SEO-sisältöjen yhteydessä listauksen indeksoituneista termeistä
- listauksen myös muista vaikutuksista sivuston hakutermeihin
- Analyysin yhteydessä tarkemmin eritellyt syyt ja vaikutukset
- selkeät ja täsmälliset jatkotoimenpide-ehdotukset.
Data ja raportointi mahdollistavat jatkuvan sisällöntuotannon kehittämisen. Raportti kannattaa ottaa 2–4 kuukauden välein.
Hinnat:
Pelkkä raportti 195 eur
Raportti ja sen analysointi 375 eur
Raportti ja työpaja 650 eur
Hintoihin lisätään alv.
Ota yhteyttä ja tilaa raportti tästä!
Hakukoneoptimointi ja puhutteleva sisältö sitouttavat asiakasta
Hakukoneoptimointiin pohjautuva sisällöntuotanto on vahva pohja kaikille verkkosivustoille. Hakukoneet jäljittelevät aitoa lukijaa, joten niiden pyrkimys on löytää sivustoja, jotka tarjoavat asiakkailleen riittävästi laadukasta ja mielenkiintoista sisältöä – myös tuore tai päivitetty teksti on hakukoneystävällisempi kuin useamman vuoden sivustolla ollut teksti.
Verkkosivut ovat kuin palapeli, jossa kaikkien osien on oltava tallessa, ehjänä sekä oikealla paikalla muodostaakseen ymmärrettävän ja miellyttävän kokonaisuuden – niin sivustolla vierailevalle kuin hakukoneillekin.
Usein hakukoneoptimointi on juuri se puuttuva palanen, mikä verkkosivujen kokoamisessa voi olla harmillisesti hukassa. Huonosti optimoidut sivut jäävät hakukoneilta tunnistamatta, mistä syystä sivusto ei saa näkyvyyttä Googlen hauissa edes tarkoilla hakusanoilla.
Meidän tekemällä hakukoneoptimoinnilla voidaan nostaa sivuston arvoa hakukoneiden arvoasteikolla. Laadukas hakukoneoptimointi vahvistaa verkkosivujen asemaa, ja näin ollen se lisää sivustolla vierailuja. Hyvin optimoidut sivut myyvät sekä markkinoivat tehokkaammin!
Ota yhteyttä:
Samuli Romppainen
Markkinoinnin asiantuntija
040 0857550
LiSätietoa hakukoneoptimoinnista
Miten SEO-optimointi voi auttaa yritystäni?
SEO-optimointi (Search Engine Optimization) eli hakukoneoptimointi auttaa yritystäsi kasvamaan merkittäväksi vaikuttajaksi omalla alallaan. Sen ansiosta jopa pienetkin tekijät voivat kasvaa kokoaan suuremmiksi ja päästä kilpailemaan isoille pelikentille. SEO-näkyvyys varmistetaan jatkuvalla, systemaattisella työllä.
Parempi SEO – hakukoneoptimointi palvelee yritystäsi monella tasolla
Kun verkkosivustosi on optimoitu ajankohtaisilla, kohdennetuilla ja riittävillä hakusanoilla, se nousee todennäköisemmin korkeammalla hakukoneiden tuloksissa. Korkeammalla hakutulossivulla oleva sivusto saa enemmän klikkauksia. Verkkosivujesi liikenne vilkastuu, mikä puolestaan lujittaa sivustosi vakautta hakutuloksissa.
Pelkät klikkaukset eivät tietenkään muuta vierailijoita asiakkaiksi tai liideiksi. Juuri tästä syytä hakusanojen täytyy palvella kahdella tasolla. Ne tarjoavat näkyvyyttä yrityksellesi sekä kontenttia asiakkaallesi. Tämä vahvistaa asiakkaidesi luottamusta verkkokauppaasi kohtaan vaikuttaen myönteisesti ostopäätökseen sekä asiakkaiden sitoutumiseen.
SEO-optimointi on pitkäaikainen sijoitus
SEO ei ole nopeita temppuja. SEO vaatii varsinkin alussa aikaa ja resursseja, mutta se tarjoaa pitkäaikaista, kustannustehokasta arvoa. SEO-optimointi on perinteiseen markkinointiin verrattuna edullista, sillä se vähentää riippuvuutta maksetuista mainoksista. SEO on tärkeä osa nykyaikaista yritysnäkyvyyttä ja verkkokaupan kasvun vahvistamista. Hyvin toteutettu hakukonenäkyvyys tarjoaa yrityksille selvää kilpailuetua.
Systemaattisesti ja tavoitellusti toteutettu SEO vaatii suunnitelman, jonka perusteella toimenpiteitä lähdetään totuttamaan. Hakusana-analyysissä selvitetään hakusanat, joilla ihmiset tarjottavia palveluita ja tuotteita hakevat. Tärkeää on nostaa relevantit hakusanat etusijalle ja painottaa laadultaan merkityksellisempiä termejä ja sanapareja, eli niin sanottuja long tail -avainsanoja.
Alkuanalyysissä voidaan toteuttaa myös kilpailijakartoitus sekä verkkosivuston teknisten toimintojen rakenne, kuten mobillioptimointi, metakuvaukset, sivuston latausnopeus ynnä muut käyttäjäystävällisyyteen ja SEO-näkyvyyteen vaikuttavat seikat. Näiden pohjalta laaditaan tarvittava sisältösuunnitelma, joka jaetaan ajallisesti tasaisiin jaksoihin.
SEO-toimenpiteiden vaikutusta seurataan säännöllisesti. Verkkosivujen liikennettä, myyntiä ja kontakteja seuravilla raporteilla voidaan todeta SEO-toimenpiteiden vaikutus. Mikäli jossain kohtaa haluttuihin tuloksiin ei päästä, SEO-suunnitelmaa voidaan muokata tai toimenpiteet halutessa keskeyttää.
Seoptimi on eettinen, laadukas ja pitkäikäinen SEO-osaaja
Kun SEO-prosessi toteutetaan laadulla ja ammattitaidolla alusta loppuun, näkyvät SEO:n positiiviset vaikutukset suoraan yrityksen liikevaihdossa. Kun etsit ammattitaitoista ja asiantuntevaa SEO-osaajaa, käänny Seoptimin puoleen. Alan pioneereina meillä on yli vuosikymmenen mittainen kokemus halukonenäkyvyydestä ja sen myönteistä vaikutuksesta yrityksen kasvuun. Varaa aika maksuttomaan palaveriin niin pohditaan yhdessä, kuinka voisimme yritystäsi SEO-toimenpiteillä auttaa.
Avainsanatutkimus löytää keskeisimmät avainsanat
Avainsanat tai hakusanat ovat termejä, joita hakukoneiden käyttäjät kirjoittavat hakukenttään hakiessaan haluamaansa tuotetta tai tietoa verkosta. Avainsanatutkimus auttaa löytämään keskeisimmät termit, joita yritys voisi käyttää esimerkiksi verkkosivuteksteissään ohjatakseen potentiaaliset asiakkaat luokseen. Oikeiden avainsanojen käyttö voikin vaikuttaa merkittävällä tavalla sivuston kävijämääriin ja tätä kautta suoraan liikevaihtoon.
Mitä tarkoittaa termi avainsana?
Avainsana sana on yksittäinen sana, sanapari tai lause, joilla ihmiset hakevat tarvitsemaansa tuotetta, palvelua tai tietoa internetistä. Avainsanoja voidaan painottaa eri tavalla ja niiden merkityksellisyyttä tarkentaa erilaisin keinoin. Avainsanojen volyymi eli hakumäärä ei vielä kerro sitä, kannattaako kyseisen hakusanan näkyvyyteen lähteä panostamaan.
Niin kutsutut short tail -avainsanat ovat yleensä erittäin kilpailtuja ja yleisiä sanoja. Näiden sanojen painoarvo riippuu pitkälti siitä, kuinka erikoistuneesta palvelusta tai tuotteesta on kysymys. Esimerkiksi sana ”kampaamo” on huono yksittäinen hakutermi, sillä vaikka sanaa haettaisiinkin tuhansia kertoja, asiakashankinnan kannalta hakusana on liian geneerinen.
Tässä yhteydessä avainsanoja kannattaa laajentaa. Termillä long tail -avainsana viitataankin tarkempiin hakusanoihin, jotka ovat huomattavasti yksityiskohtaisempia ja kohdennetumpia, kuten ”kampaamo Oulu” tai ”Oulu kampaamo ilman ajanvarausta”. Vaikka näiden long tail -sanojen hakumäärät ovat pienempiä verrattuna short tail -avainsanoihin, ne tuottavat korkeampaa konversiota.
Avainsana-analyysi paljastaa oleelliset hakusanat
Keskeisimpiä hakutermejä ei suinkaan lähdetä arvailemaan, vaan niiden tutkiminen vaatii huolellista analyysia. Erilaisten avainsanatyökalujen, kuten SEMrushin kautta voidaan hakea tietoa siitä, miten paljon tiettyjä avainsanoja haetaan ja millainen kilpailu niistä on. Kilpailijakartoitus ja alan trendien seuraaminen ja muu syventävä tietoa auttaa kohdentamaan sekä ajoittamaan tiettyjen avainsanojen käyttöä oikein.
Avainsanatutkimus tarjoaa yrityksille samalla myös arvokasta tietoa siitä, millaista tuotteiden ja palveluiden kannalta oleellista tietoa käyttäjät etsivät verkosta. Se paljastaa myös, millaisia kysymyksiä tai ongelmia käyttäjillä on ja mitä ratkaisuja he näihin hakevat. Tämän avulla yritys voi kehittää tuotteita entisestään.
Relevantit avainsanat riippuvat yrityksen toimialasta, kohdeyleisöstä ja tavoitteista. On tärkeää valita lukemattomien termien joukosta juuri ne hakusanat, joilla yrityksen kannattaa lähteä mukaan kilpailuun. Osaava SEO-ammattilainen kykenee osoittamaa juuri ne avainsanat, jotka ovat yrityksen saavutettavissa, eli ne, joilla on realistiset mahdollisuudet kisata hakutulosten kärkipaikoista.
Kysy lisää avainsanoista: Ota yhteyttä!
Sivustouudistus edessä – näin huomiot SEO:n
Kotisivuja uusittaessa ja päivitettäessä kannattaa hakukoneoptimointi ehdottomasti ottaa huomioon. Hakukonenäkyvyyttä parantamalla voit kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja tunnettavuutta verkossa helposti. Tässä muutamia vinkkejä SEO-toimenpiteiden huomioimiseksi:
1. Kirjoita laadukasta tekstisisältöä vaadittavat määrät
Google arvostaa sisältöä, joka on laadukasta ja informatiivista – hakukoneet siis antavat lisää näkyvyyttä yrityksille, jotka ovat panostaneet verkkosivujensa sisältöön. Hakukonehuomion vuoksi tekstiä tulee olla myös riittävät määrät. Noin 300 sanan verran laadukkaasti toteutettua sisältöä on määrä, jota Google arvostaa. Tämä minimimäärä tulisi olla tuotettuna jokaiselle sivustolle. Tekoälyllä kirjoitetut tai muualta internetistä kopioidut sivut hakukoneet rankkaavat nopeasti syrjään.
Tekstin ei kuitenkaan tarvitse olla artikkelimaisesti tuotettu laaja massa. Se voidaan hyvinkin palastella eri lohkoihin ja sarakkeisiin. Osa tekstistä voi myös olla piilotettuna niin sanotun lue lisää -toiminnon alle. Tekstejä voidaan myös asetella sivulle pop up -kuvakkeina. Kerromme mielellämme tästä lisää!
2. Sisällytä tekstiin asiakkaiden suosimia hakusanoja
Millä hakusanoilla tai tuotenimillä asiakkaasi etsivät tarjoamiasi palveluita ja tuotteita? Näitä hakusanoja kannattaa sisällyttää tekstin lomaan, myös otsikkotasolla. Hakusanoilla, niiden taivutusmuodoilla ja sanapareilla on merkittävä rooli sivustosi näkyvyyteen. Huomioi kuitenkin hakusanojen yleisyys. Paljon kilpailuilla hakusanoilla on haastavaa lähteä rakentamaan sivuston näkyvyyden nostoa. Lisäksi liiallista hakusanojen käytöllä voi olla negatiivinen vaikutus sivuston näkyvyyteen. Asiantuntijalla on hyvä käsitys siitä, millaisten hakusanojen kanssa pelaaminen juuri sinun toimialallasi tai alueellasi kannattaa.
Hakusana-analyysi auttaa selvittämään muun muassa hakusanojen yleisyyttä sekä sitä, kuinka paljon milläkin haulla on todellisuudessa kysyntää. Analyysin relevanteista hakusanoista voit tilata Seoptimilta.
3. Huolehdi myös teknisestä SEO-osiosta
Pidä huolta, että puitteet ovat kunnossa myös ”kulissien takana” eli verkkosivujen tekniikassa. Esimerkiksi sivuston ladattavuus, nopeus ja skaalautuvuus eri laitteilla ovat avainasemassa toimivan verkkosivuston luomisessa. Google arvostaa myös linkityksiä, informatiivisia kuvatekstejä sekä H1- ja H2-tasojen osuvaa otsikointia. Myös url-osoitteseen, hakukoneotsikoihin ja erityisesti metakuvauksen on palveltava sivuston sisältöä ja päähakusanoja mahdollisimman hyvin.
Seoptimi tarjoaa päivitettyä tietoa ja osaamista hakukonenäkyvyyden lisäämiseksi. Voimme kouluttaa henkilökuntaanne hakukonenäkyvyyden saloihin tai toimia yrityksenne hakukonenäkyvyydestä vastaavana kumppanina. Varaa aika ilmaiseen palaveriin niin keskustelemme mielellämme, kuinka voisimme auttaa teitä parhaiten.