Hakukoneoptimointi perustuu asiakkaan tuntemiseen

Hakukoneoptimointi on ennen kaikkea yrityksen liiketoiminnan ja sen asiakkaiden tarpeiden tunnistamista ja tuntemista. Lisäksi se on hakukoneen algoritmien ymmärtämistä ja näiden kahden osa-alueen yhdistämistä siten, että asiakkaat tulevat verkossa kuulluksi, eli saavat kysymyksiinsä ja hakuihinsa parhaita mahdollisia tuloksia tehdäkseen loistavia ostopäätöksiä.

Lue lisää

Me teemme hakukoneoptimointia aina pitkäjänteisesti, systemaattisesti ja analyyttisesti. Siksi asiakkaidemme saamat tulokset ovat merkittäviä eikä tavoitteista ole tarvinnut tinkiä. Verkkonäkyvyyden kasvaessa ja myyntilukujen noustessa sivuston sisällöt palvelevat kuitenkin ennen kaikkea siellä vierailevia potentiaalisia tai todellisia asiakkaita. Hakukoneoptimoidut sisällöt ovat siis aina myös asiakaspalvelua!

Hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto

Hakukoneoptimoinnista puhuttaessa törmää vieläkin toisinaan ajatukseen, että optimointi on vain kerta heitolla kuntoon laitettavia teknisiä asioita verkkosivustolla. Hakukoneoptimointi on toki sitäkin, mutta se on vasta aivan alkusysäys. Oikeastaan se on asia, joka jokaisella sivustolla ja verkkokaupalla pitäisi olla automaattisesti kunnossa. Ennen kaikkea hakukoneoptimointi on ymmärtämistä ja suunnitelmallisuutta. Se on rakentamista, joka alkaa teknisistä seikoista ja jatkuu yrityksen elinkaaren ajan.

Lue lisää

Jatkuva sisällöntuotanto innostaa, syventää ja sitouttaa. Sen tehtävä on hakukoneen huomion saamisen lisäksi olla lukijalle miellyttävää. Hyvät sisällöt ovat ajattomia, monipuolisia ja asiantuntevia. Yrityksen brändin ja kulttuurin mukaisesti sisällöt voivat olla lisäksi esimerkiksi hauskoja, värikkäitä tai muutoin herätteleviä.

Suunniteltu ja systemaattinen SEO tuo asiakkaita

Systemaattisen SEO-tekemisen taustalla on syytä olla analyysi siitä, millaisilla hakutermeillä on tärkeää näkyä verkossa sekä suunnitelma, minkä mukaan näkyvyyttä lähdetään rakentamaan. Hakutermitutkimus ei ole pelkkiä heittoja siitä, millaisia hakutermejä hakukoneissa käytetään vaan se on analyyttistä ihmisen käyttäytymisen selvittämistä ja hakukoneiden algoritmien tuntemista.

Lue lisää

Hakukonenäkyvyys perustuu säännölliselle tekemiselle. Se on prosessi, joka vaatii suunnittelua, toteutusta ja seurantaa. Tarjoamme yrityksellesi parasta osaamista liiketoimintanne kasvattamisen tueksi, verkossa kehittyvän näkyvyyden sekä asiakkaiden ostoaikeiden tunnistamisen kanssa!

Kysy lisää:

Samuli Romppainen
Markkinoinnin asiantuntija

040 0857550

Kysy lisää:

Mari Karhumaa
Viestinnän asiantuntija

040 0465641

Lisätietoa hakukoneoptimoinnista

Verkkokaupan hakukoneoptimointi nostaa pienet suureksi

Miten voit edesauttaa sitä, että asiakkaasi saapuvat ostoksille juuri sinun verkkokauppasi? Onnistunut verkkokaupan hakukoneoptimointi nostaa yrityksesi näkyvyyttä Googlessa ja muissa hakukoneissa. Potentiaaliset asiakkaasi löytävät sinut ja tuotteesi nopeammin, ennen kilpailijoita. Hakukonenäkyvyys ei tarkoita pikaisia taikatemppuja, vaan pitkäjänteistä työtä ja kohdennettua tekstintuotantoa. Miksi verkkokaupan hakukoneoptimointi kannattaa? Mitä kauppa tarvitsee toimiakseen ja tuottaakseen voittoa? Tietenkin asiakkaita. Asiakkaat […]

Hakukoneoptimoinnin hinta – mitä se pitää sisällään?

Näkyvyys verkossa on nykyaikaisen ja menestyvän yrityksen kivijalka. Keskeinen osa tätä näkyvyyttä on hakukoneiden sijoitukset: Jos yritys ei pääse kohoamaan Google-hakutulosten kärkeen, miten uudet asiakkaat koskaan löytävät tiensä sen luokse? Hakukoneoptimoinnilla yritys nousee paremmille sijoituksille. Kuinka hakukoneoptimointi toteutetaan kustannustehokkaasti? Mistä hakukoneoptimoinnin hinta muodostuu? Hakukoneoptimoinnilla investoit menestykseen Hakukoneoptimointi on osa menestyvän yrityksen markkinointisuunnitelmaa. Hakukoneoptimointi eli SEO […]

Hakukoneoptimointi tavoittaa asiakkaasi Oulusta Helsinkiin

Hakukoneoptimointi tavoittaa asiakkaasi kohdennetusti joko valtakunnallisella tai paikallisella tasolla sen mukaan, mitä itse toivot ja toimenpiteilläsi edistät. Oma aika ja raha kannattaa satsata sopivien asiakasryhmien tavoittelemiseen – liian yleisellä tasolla tapahtuva kosiskelu voi johtaa siihen, ettei tuottamasi sisältö nouse oikeastaan kenenkään silmille. Tavoittaako hakukoneoptimointi Oulun asiakkaat? Enemmän ei ole aina enemmän. Jos myyt palveluitasi paikallisesti, […]

Lue lisää

Mikä on sisällöntuottajan tärkein ominaisuus?

Sisällöntuottajan työ on monipuolista ja vaihtelevaa. Sisällöntuottaja tuottaa visuaalista, audiovisuaalista tai tekstisisältöä verkkosivustolle tai muualle verkkoon. Paneudun tässä blogitekstissä tekstisisällön tuottajan ominaisuuksiin. Kuten jokainen sisällöntuottaja myös tekstisisällöntuottaja pääsee työssään tutustumaan erilaisiin yrityksiin, ihmisiin, ilmiöihin ja ajatuksiin, joten sisällöntuottaminen on paljon muutakin kuin pelkkä kirjoitusprosessi. Sisällöntuottaja tuottaa ja editoi Tuotatko yrityksen sisällä sisältöä blogiin tai muualle […]

Oikeat hakusanat ratkaisevat näkyvyyden – hakukoneiden huomioiminen verkkosivustolla

Meiltä kysytään usein vinkkejä hakukoneoptimointiin. Kysyjä saattaa olla vähän ymmällään kaiken tiedon edessä eikä osaa oikein tarttua mihinkään konkreettiseen. Sen vuoksi kirjoitankin tämän blogin hakukoneiden huomioimisesta vinkkeineen. Käsittelen orgaanista hakukoneoptimointia. Se eroaa esimerkiksi maksetusta Google-mainonnasta siten, että näkyvyys ei romahda, vaikka yhtäkkiä yrityksellä olisikin se tilanne, että markkinointiin ei ole laittaa rahaa niin paljon kuin […]

Tekoäly hakukoneissa – Mikä muuttuu ja miten käy Googlen?

Chat GPT-tekoälyratkaisun laaja suosio viimeisen reilun parin kuukauden aikana on saanut hakukoneyhtiö-Googlen sekä omaa Bing-hakukonettaan tarjoavan Microsoftin reagoimaan näyttävästi. Ehkä suurin kohu hakukoneiden ympärillä johtuukin siitä, että yli 20 vuotta kestänyt Googlen ylivoimainen markkinajohtajuus hakukonepalveluissa on ensimmäistä kertaa laajemmin kyseenalaistettu. Olemme Seoptimilla luonnollisesti seuranneet tätä kehitystä jo pidemmän aikaa sekä osallistuneet keskusteluun ja kehitykseen. Käyttäjät […]