Opi kirjoittamaan lukija- ja hakukoneystävällisiä sisältöjä
SEO-sisällöntuottajalle suunnatut koulutukset on rakennettu vastaamaan erilaisissa vaiheissa olevien SEO-sisällöntuottajien tarpeisiin.
Valittavana ovat SEO-sisällöntuotannon perus- ja jatkokoulutukset sekä räätälöity täsmäkoulutus. Koulutukset on suunniteltu syventämään aina edellisen koulutuksen teemoja, joten voit käydä kaikki kolme koulutusta peräkkäin. Koulutusten välissä pääset tuottamaan sisältöjä opitun pohjalta ja seuraamaan niiden vaikutusta. Jo peruskoulutuksesta saat tarvittavat taidot verkkosivuston tai verkkokaupan sisällöntuotannon käynnistämiseen ja hakukonenäkyvyyden parantamiseen.
Koulutusten kesto on noin 4 tuntia taukoineen ja ne on järjestetään etäkoulutuksina. Myös lähikoulutusten järjestäminen on mahdollista ja niihin voidaan sopia suurempiakin osallistujamääriä. Koulutuksen jälkeen osallistuja saa itselleen tiivistelmän läpikäydyistä kokonaisuuksista sekä SEO-kirjoittajan ohjeen.
Tutustu SEO-sisällöntuotannon koulutuksiimme:
SEO-sisällöntuotannon peruskoulutus
Oletko huomannut, että hakukoneissa kilpailijat kiilaavat edelle? Tuntuuko, ettet löydä sopivia hakutermejä tai saa niitä nousemaan riittävästi hakukoneissa?
SEO-sisällöntuotannon peruskoulutus lähtee liikkeelle ihan perusteista mutta tarjoaa kattavan kokonaisuuden SEO-sisältöjen tekemiseen. Koulutuksen jälkeen sinulla on vahva osaaminen lukija- ja hakukoneystävällisten sisältöjen tekemiseen, joten voit alkaa rakentaa ja vahvistaa verkkonäkyvyyttä valitsemillasi hakutermeillä.
Peruskoulutuksessa opit valitsemaan oikeat termit, löytämään lisää termistöä, tunnistamaan asiakkaiden hakukäyttäytymistä sekä luomaan oikeanlaisia sisältöjä sekä lukijan että hakukoneen luettavaksi.
SEO-sisällöntuotannon peruskurssi sisältää muun muassa seuraavia aiheita:
- Miksi kirjoittaa SEO-sisältöjä?
- Sisältöjen hierarkiat
- Brändi-/kampanjakuvaukset
- Hakutermit
- Kuinka löytää oikeat hakutermit?
- Hakutermien valinta
- Pää- ja aputermit
- Kirjoittaminen prosessina
- Tekstin rakenne
- SEO-kirjoitaaminen – Otsikointi, metakuvaukset ja linkit
- SEO-kirjoittajan muistilista
TERVETULOA MUKAAN!
SEO-sisällöntuotannon jatkokoulutus
Oletko kirjoittanut lukija- ja hakukoneystävällisiä sisältöjä, mutta sisällöntuotanto tuntuu työläältä ja orgaanisen liikenteen määrä ei kasva toivotulla tavalla?
SEO-sisällöntuotannon jatkokoulutus on nimensä mukaisesti jatkoa SEO-sisällöntuotannon peruskurssille. Se porautuu syvemmälle SEO-kirjoittamisen saloihin ja tuo osaamista työkalujen käyttöön. Tehokkaat työkalut helpottavat sisällöntuotantoa ja tulosten seuraamista. Jatkokoulutus syventää myös osaamista tekoälyn hyödyntämisestä ja antaa valmiudet entistä ammattimaisempaan SEO-sisällöntuottamiseen.
Jatkokoulutuksessa pääset tutkimaan aiempaa tarkemmin oman sivustosi nykytilaa sekä kilpailutilannetta. Saat myös konkreettisia ohjeita, joiden avulla pääset heti käsiksi todelliseen SEO-tekemiseen.
SEO-sisällöntuotannon jatkokoulutus sisältää muun muassa seuraavia aiheita:
- Tehokkaat työkalut SEO-sisällöntuotannon tukena
- Hakutermien maailma pintaa syvemmällä
- Data, seuranta ja analytiikka
- Helpot työkalut seurantaan
- Sisällöntuottamisen työkalut
- Tekoäly apuna suunnittelussa
- Tekoäly sisällöntuottajan kaverina
- Sivustosi nykytilanne
- Konkreettiset parannusehdotukset ja toimenpidevinkit
TERVETULOA MUKAAN!
SEO-sisällöntuotannon räätälöity täsmäkoulutus
Kirjoitatko paljon SEO-sisältöjä ja seuraat dataa, mutta tulokset eivät tyydytä? Meinaavatko kilpailijat kiilata edelle?
SEO-sisällöntuotannon räätälöity täsmäkoulutus on juuri sinulle suunnattu!
Koulutus rakennetaan alkukartoituksen ja toiveittesi mukaisesti, jotta saat siitä aivan kaiken hyödyn irti. Koulutus edellyttää, että SEO-sisällöntuotannon perusteet ja jatko-osaaminen ovat jo kunnossa. Mikäli perusteissa tai osaamisessa olisi vielä kerrattavaa, voit valita meiltä perus- tai jatkokoulutuksen.
LÄMPIMÄSTI TERVETULOA MUKAAN KOULUTUKSIIMME!
Jokainen koulutuksemme tähtää sisällöntuotannon tehostamiseen ja sen avulla yrityksesi SEO:n kehitykseen verkossa.
Varaa juuri sopiva koulutus ja opi kirjoittamaan myyviä sisältöjä!
Täytä alla oleva yhteydenottolomake, niin olemme sinuun pian yhteydessä koulutuksen aikataulusta.
Kysy lisää:
Mari Karhumaa
Viestinnän asiantuntija
040 0465641
Kysy lisää:
Juulia Lahnaoja
Sisällöntuotannon asiantuntija
040 7193445
Lue lisää sisällöntuotannosta
Miksi panostaa sisällöntuotantoon?
Sisällöntuotanto on keskeinen osa yrityksen markkinointia ja brändin luomista. Yrityksen kannattaakin panostaa laadukkaaseen sisällöntuotantoon, joka auttaa luomaan sekä tukemaan asiakassuhteita. Parhaimmillaan sisällöntuotannolla päästään lisäämään yrityksen liikevaihtoa – etenkin, jos sisällöntuotannossa huomioidaan hakukonenäkyvyys.
Tuntitaksa vai valmis hinnasto – mikä sisällöntuotannossa maksaa?
Sisällöntuottajan tavoitteena on tuoda yritykselle lisäarvoa, mikä loppupeleissä näkyy positiivisesti myös myynnissä. Sisällöntuotannolla puhutellaan asiakaspintaa ja kasvatetaan yrityksen brändiä. Mikäli sisällöntuotannossa päädytään vielä nojaamaan hakukonenäkyvyyteen, saadaan sisällöntuotannon kaikki potentiaali valjastettua tehokkaasti liikevaihdon kasvattamiseen.
Pienten yritysten on mahdollista haastaa isompia kilpailijoitaan käyttämällä strategista ja luovaa sisällöntuotantoa. Kohdennettu ja persoonallinen sisältö koetaan usein mielenkiintoiseksi ja helposti lähestyttäväksi. Näin yritykset voivat luoda kestävät suhteet asiakkaisiin ja erottua massasta.
Sisällöntuotanto on kaikista kustannustehokkainta jättää alan ammattilaisen harteille. Mutta kuinka erotetaan jyvät akanoista ja poimitaan käyttöön kaikkein tärkeimmät toimenpiteet? Se, mistä sisällöntuotannossa kannattaa maksaa, riippuu tietenkin täysin yrityksen tarpeista. Piikki auki -tyylisten toimijoiden kelkkaan voi olla haastavaa lähteä ainakin alkuun, joten selkeällä hinnoittelulla yritys saa paremman käsityksen siitä, paljonko mikäkin toimenpide maksaa. Seoptimilla hinnoittelu on lähes aina toimenpidekohtainen, mikä tekee toiminnastamme läpinäkyvää.
Copywriterin tai sisällöntuottajan osaamiseen kannattaa luottaa
Kokeneet ja asiantuntevat kirjoittajat omaavat ammattitaidon, joka tuo huomattavaa lisäarvoa tuotetuille sisällölle. Ammattimaisesti tuotettu sisältö on laadukasta: sisällöntuottaja tai copywriter ovat alansa päteviä asiantuntijoita. He tietävät, miten tuottaa kohdeyleisöä puhuttelevaa sisältöä.
Sisällöntuottajilla on usein myös asiantuntemusta lähteä parantamaan yrityksen hakukonenäkyvyyttä. SEO auttaa yritystä sijoittumaan korkeammalle hakukoneiden, kuten Googlen hakutuloksissa. SEO-analyysin avulla yritys voi poimia tärkeimmät avainsanat ja termit, joilla näkyvyyttä lähdetään kasvattamaan. Tekninen optimointi auttaa varmistamaan, että verkkosivujen tekniikka palvelee omalta osaltaan hakukonenäkyvyyttä tehokkaasti.
Satsaus sisällöntuotantoon on avain menestykseen
Yrityksesi menestykseen tarvitaan laadukasta sisältöä, joka houkuttelee asiakkaita, parantaa näkyvyyttä hakukoneissa ja vahvistaa brändiäsi. Siksi sisällöntuotannon vastuu kannattaa jättää alan ammattilaiselle, joka huomioi tehokkaalla tavalla myös vaadittavat SEO-toimenpiteet.
Laadukkaasti toteutetulla sisällöntuotannolla voit erottua eduksesi kilpailijoista ja saavuttaa merkittäviä tuloksia. Varaa aika maksuttomaan palaveriin niin jutella yhdessä siitä, kuinka me Seoptimilla voisimme auttaa teitä parhaiten tiellänne kohti menestystä.
Sisältöstrategia piirtää sisällöntuotannon päälinjat
Sisällöntuotanto kannattaa ottaa haltuun suunnitelmallisesti ja strategisesti. Sisältöstrategia ja SEO-pohjainen sisältösuunnitelma auttavat yritystäsi menestymään digitaalisessa maailmassa. Johdonmukaisesti toteutettu sisältösuunnitelma jakaa tehtävät toimenpiteet säännöllisiin jaksoihin, jotta niiden vaikutusta voitaisiin tarkastella ja mahdollisiin ajankohtaisiin aiheisiin tarttua tarvittaessa. Sisältökalenteri huomioi vuodenajat, sesongit ja myyntitärpit hyvissä ajoin: näin niihin kyetään panostamaan tarpeeksi voimakkaasti jo ennakolta.
Sisältösuunnitelma määrittelee sisällölliset toimenpiteet
Ennen sisältösuunnitelman laatimista yrityksen tulee määritellä ne pääkohdat, johon säännöllisellä sisällöntuotannolla panostetaan. Haluaako yritys esimerkiksi kohentaa brändi-ilmettään, nostaa verkkosivuston hakutulosta, kasvattaa orgaanista liikennettä vai parantaa konversioprosenttia? Tavoitteiden määrittely auttaa löytämään oikeat toimenpiteet ja suuntaamaan ne halutulle yleisölle.
Suunnitelmassa voidaan määritellä myös se kohderyhmä, joille laadittava sisältö suunnataan. Kattava kohderyhmän kartoitus auttaa valitsemaan hakusanojen joukosta relevanteimmat ja optimoimaan sisältöä paremmin niin yleisöä puhuttelevaksi kuin hakukoneetkin huomioivaksi. Kohderyhmä määrittelee usein myös sen äänensävyn, jolla yritys haluaa asiakkaitaan lähestyä.
Sisältökalenteri huomioi sesongin ja myyntipiikit
Sisältökalenterin laatiminen on erinomainen tapa varmistaa, että yrityksen sisältöjulkaisut ovat samassa linjassa tavoitteiden ja ajankohtaisten tapahtumien kanssa. Sesongit, myyntipiikit ja vastaavat tulisi ottaa huomioon sisältösuunnitelmassa, etenkin silloin, jos tietyt ajanjaksot toistuvasti nähdään myynnin hiljaisina tai kiireisinä aikoina.
Suunnitelman avulla näihin piikkeihin voidaan tarttua hyvissä ajoin. Esimerkiksi joulumyynti käynnistyy jo syyskaudella, joten sesongin sisältö tulisi olla laadittuna noin kolme kuukautta etukäteen. Näin varmistetaan, että sisältö ehtii purra kohderyhmään ajoissa. Sisältökalenteri huomioi yrityksen tarpeen mukaan myös alennusmyynnit, inventaariot sekä niin kutsutut hiljaiset kaudet, johon kannattaakin ajoittaa kaikki tekniset uudistukset ja päivitykset.
Sisältösuunnitelman pohja on tarkka mutta mukautuva
Jotta SEO-toimenpiteillä olisi yrityksen näkyvyyteen haluttu vaikutus, täytyy sisältöä julkaista säännöllisesti ja johdonmukaisesti. On kuitenkin tärkeää, että sisällön vaikutusta seurataan ja tarvittaessa ollaan valmiita muuttamaan sisältöstrategiaa. Jatkuva optimointi ja sopeutuminen muuttuviin markkinatrendeihin auttavat yritystä pysymään aallon harjalla niin verkkonäkyvyyden kuin suoran kilpailunkin saralla.
Seoptimin avulla yrityksesi voi toteuttaa halutut parannukset ja sisällöt verkkosivuillesi sekä muihin julkaisukanaviin. Varaa meiltä aika maksuttomaan palaveriin, jossa voimme yhdessä käydä läpi, millainen sisältöstrategia yritykselläsi on. Saat meiltä yksityiskohtaisen ja toimenpiteittäin eritellyn tarjouksen verkkosivujesi näkyvyyden nostamiseksi.