fbpx

Verkkokaupan kehittäminen tukee yrityksen kasvua

Pitäisikö verkkokauppa saada tuottamaan? Usein käy niin, että verkkokauppa saadaan rakennettua, mutta asiakkaat eivät kunnolla löydä sinne tai eivät tee ostoksia. Jos tilanne on tämä, se vaatii muutosta. Verkkokaupan tarkoitus on tehdä ostaminen mahdollisimman helpoksi ja miellyttäväksi. Verkkokaupan kehittäminen tähtää juuri tähän.

Ratkaisut verkkokaupan avuksi:

  • Hakukoneoptimointi
  • Hakukoneille optimoidut sisällöt
  • Kategoriakuvaukset
  • Tuotekuvaukset
  • Blogit
  • Google Ads -mainonta
  • Sosiaalisen median hyödyt
  • Toiminnan seuranta ja analytiikka

Tulosta tuottava verkkokauppa palvelee asiakasta ja ottaa hänen tarpeensa huomioon. Sen vuoksi on tärkeää tietää, ketkä asiakkaita ovat. Mitä paremmin asiakasprofiili on määritelty, sitä paremmin hänen tarpeensa ja ostopolkunsa voidaan ennakoida. Ennakoinnin tulisi perustua seurantatietoon, jota on saatu seuraamalla asiakkaiden käyttäytymistä ja tottumuksia.

Kolme hyödyllistä vinkkiä verkkokauppiaalle

Hakukoneoptimointi ja hakukoneille optimoitu sisältö ovat yksi verkkokaupan toiminnan kulmakivi. Hakukoneoptimoinnin tarkoitus on saada asiakkaat löytämään verkkokauppa hakukoneista paremmin niillä hakusanoilla, joilla he etsivät tuotteita silloin, kun ovat ostamassa tuotetta tai palvelua.

Hyvin toteutettu kategoriakuvaus palvelee sekä asiakasta että hakukoneita. Niiden avulla sivulle saadaan lisättyä paljon hyödyllistä, hakusanoille optimoitua tekstisisältöä, joka nostaa kategorian ja koko verkkokaupan näkyvyyttä hakukoneissa.

Blogiteksti on oiva keino pitää esillä yrityksen ydinviestiä, kertoa asiantuntijuudesta ja lisätä myyntiä. Hakukoneoptimoitu blogi pohjautuu aina hakusanoihin ja niiden validiointiin. Blogi onkin hyväksi havaittu tapa tuoda esiin spesifejä palveluita tai tuotteita sekä kohdistaa teksti tarkasti kohdennetulle yleisölle.

Intohimona verkkokaupan kehittäminen

Verkkokaupat ovat yrityksille sekä eri yhdistyksille nykyään pääsääntöinen myynti- ja markkinointikanava, joten omaan verkkonäkyvyyteen kannattaakin panostaa kaikin keinoin — mitä monipuolisemmat ja informatiivisemmat yrityksen verkkosivut ovat, sitä vaivattomampaa asioiminen asiakkaalle on, olipa hän sitten etsimässä tietoa tai hankkimassa tuotteita.

Olemme edistäneet jo monien verkkokauppojen myyntiä varmistamalla sen, että sivusto on niin hakukoneita kuin vierailijoita parhaiten palveleva kokonaisuus. Laadukkaasti tehty optimointi sekä laaja-alainen sisällöntuotanto varmistavat verkkokaupan näkyvyyden, käyttömukavuuden sekä riittävän informaation asiakkaille.