Oululaisen Siivouspalvelu Loisteen tarina lähtee liikkeelle syksyltä 2016. Martta Määttä loi tuolloin Loisteen ja halusi tuoda oululaisille uudenlaista siivouspalvelua tarjoavan yrityksen. Siivouspalvelu Loiste tahtoi näin vastata kasvavaan remontti- ja rakennusalan siivousten kysyntään. Loisteelle tärkeitä päämääriä on keskittyä jokaiseen asiakkaaseen huolellisesti ja pystyä tarjoamaan henkilökohtaista ja laadukasta palvelua. 

Vuonna 2018 Siivouspalvelu Cleanixi ja Siivouspalvelu Loiste yhdistivät voimansa ja alkoivat toimimaan Siivouspalvelu Loiste Oy -nimellä. Marja Romppaisen perustamalla Cleanixilla on yli kymmenen vuoden kokemus Oulun talousalueella työskentelystä, ja asiakkaina on ollut niin merkittäviä yrityksiä kuin runsas määrä kotitalouksiakin. 

Aiemmin hiukan erilaisiin siivouskohteisiin painottuneet yritykset pystyvät yhdessä tarjoamaan yhä parempia ja monipuolisempia siivouspalveluita kasvavaan kysyntään.

“Kotitalous- ja yritysasiakkaita on suurin piirtein yhtä paljon. Ylläpitosiivoukset kotitalouksille ja yrityksille työllistävät eniten. Meillä on asiakkaita Oulun talousalueelta Haukipudas–Kempele-akselilla”, Martta kertoo.

Siivouspalvelu Loisteen tärkeimmät arvot ovat asiakaslähtöisyys, laatu ja luonnonmukaiset, myrkyttömät pesuaineet. Lisäksi heille on tärkeää luotettava asiakaspalvelu.

“Meillä kuunnellaan asiakasta. Me räätälöidään palvelu jokaiselle asiakkaalle sopivaksi. Meillä on hyvä työtiimi ja hyvät siivoojat, mikä on oleellinen asia”, Martta painottaa.

Seoptimin sisällöntuotanto tuottaa Siivouspalvelu Loisteen tekstisisällöt

Siivouspalvelu Loiste ja Seoptimi aloittivat yhteistyön vuonna 2019. Seoptimin sisällöntuotanto on tuottanut Loisteen verkkosivujen hakukoneoptimoidut tekstisisällöt ja asiakastarinat. Myös pian avattava blogi on Seoptimin käsialaa. Siivouspalvelu Loisteen toimitusjohtaja Martta Määttä on ollut oikein tyytyväinen Loisteen ja Seoptimin yhteistyöhön.

Loisteen tärkeimmät arvot ovat asiakaslähtöisyys, laatu ja luonnonmukaiset, myrkyttömät pesuaineet.

Siivouspalvelu Loiste on ostanut Seoptimin palveluita hakukonenäkyvyyden takia, mutta tietysti siinä samalla saatiin asiakkaita parhaiten palvelevat sisällöt verkkosivuille. On tärkeää, että verkkosivujen sisällöt ovat riittävän informatiiviset ja innostavat. 

“Päädyimme tilaamaan sisällöt Seoptimilta myös sen takia, kun en itse ole kirjoittamisessa niin lahjakas”, Martta toteaa.

Loisteella koetaan, että sisällöntuotanto on vastannut heidän tarpeitaan. Kirjoittajat ovat osanneet etsiä ja löytää tarvittavat taustatiedot kirjoittaakseen siivousalasta asiantuntevasti. Tarvittaessa asioita käytiin läpi yhdessä. Hyvistä sisällöistä on ollut luettavuuden ja asiantuntemuksen lisäksi ollut muutakin hyötyä.

“Näkyvyys Googlen puolella on lisääntynyt. On konkreettisesti tullut nähtyä Google–näkyvyyden lisääntymisen vaikutukset”, Martta kertoo.

“Aika paljon asiakkaat pystyvät nettisivuilta tutustumaan meidän palveluihin. Asiakkaat pystyvät seuraamaan meitä netistä ja ottamaan meihin yhteyttä”, Martta jatkaa. 

Kattavien ja monipuolisten verkkosivuston sisältöjen tuottaminen on prosessi, jossa koko yrityksen palveluiden ja tuotteiden valikoima käydään läpi. Seoptimilla pidetään ensiarvoisen tärkeänä, että asiakaspalvelu on aukotonta ja laadukkaiden tekstien lisäksi asiakasta palvellaan muutoinkin hyvin.

“Hyvinhän se on toiminut. Seoptimin kanssa on helppo asioida, eikä tarvitse koko ajan olla yhteydessä. Seoptimi on tehnyt vaivattomaksi sisällöntuotannon. Olen vain käynyt tarkistamassa itse asiat verkkosivuilta, että ovat oikein”, Martta summaa.

Yrittämisen ja yhteistyön voimaa

Siivouspalvelu Loisteen ja Seoptimin yhteistyö jatkuu molemminpuolisten hyvien kokemusten innoittamana. Yrityksiä yhdistää erilaisista toimialoista riippumatta se, että molemmat ovat vielä verrattaen pieniä yrityksiä, joissa panostetaan niin työvoimaan kuin työviihtyvyyteenkin paljon.

“Ollaan suhteellisen pieni yritys vielä. Asiakkaat valitsevat meidät työntekijöidemme takia. Meillä on nuori ja energinen tiimi. Ollaan saatu hyvää palautetta laadusta. Sana kiirii ja suositusten kautta saadaan paljon uusia asiakkaita”, Martta jatkaa.

Seoptimilla ollaan myös innostuneita yhteistyöstä. Loisteen verkkosivujen sisällöistä on tullut heille asti hyvää palautetta muualtakin kuin Loisteen kautta. Ulkopuolisetkin sivustolla käyneet ovat kiinnittäneet huomiota tekstien laatuun ja hakukoneoptimointiin.

 “Voin ehdottomasti suositella Seoptimia yhteistyökumppaniksi sisällöntuotantoon ja hakukoneoptimointiin. Alkuun se ahdisti, että pitää itse alkaa kirjoittamaan. Seoptimin sisällöntuotannon ansiosta ei ole tarvinnut itse kirjoittaa yhtäkään lausetta. Saadaan tosi ammattimaista jälkeä ja tekstiä, kun ammattilainen tekee sisällön ja sivut meidän puolesta. Lisäksi olemme säästäneet siinä aikaa”, Martta toteaa.