Mediaviestintä tavoittaa laajan yleisön

Varmista näkyvyytesi paikallisessa tai valtakunnallisessa mediassa. Me Seoptimilla autamme yritystäsi yhteistyöhön eri julkaisukanavien kanssa. Mediaviestinnän kautta kykenet tavoittamaan yleisöä aiempaa laajemmalla skaalalla. Mediatiedotteet ja natiivimainokset lisäävät yrityksesi tunnettavuutta ja kiinnostavuutta – vahvistetaan yhdessä yrityksesi myönteistä mediakuvaa!

Palvelupaketit
Mediaviestinnän strategia

Suunnitelmallista mediaviestintää

Tarjoamamme apu ei ole vain puhetta – se on konkreettinen dokumentti ja tiekartta menestykseen. 

Yritys saa parhaiten näkyvyyttä ja huomiota mediassa, jos mediaa varten on tehty strategia. Yksittäisten tiedotteiden lähettäminen satunnaisille vastaanottajille ei tuota samanlaista tulosta kuin tavoitteellinen ja suunnitelmallinen mediaviestintä.

Hyvin suunniteltu mediaviestintä auttaa organisaatiota saavuttamaan viestinnälliset tavoitteensa, hallitsemaan mainettaan ja rakentamaan positiivisia suhteita sekä median että yleisön kanssa.

Viestintästrategiassa määritellään

  • yrityksen tai organisaation viestinnälliset periaatteet ja arvot
  • kohderyhmät
  • viestinnän tavoitteet
  • keinot, joilla kohderyhmille viestitään
  • viestinnän sisällöt
  • viestinnän vastuut, resurssit ja seuranta.

Hinta alkaen: 1 900 euroa (alv 0 %)

Hinta riippuu yrityksen koosta ja tarpeesta.

Miksi tekisit viestintäsuunnitelman meidän kanssamme?

Seoptimin viestintätiimissä yhdistyvät vahva viestinnän merkityksen ymmärrys ja liike-elämän tuntemus. Ehdoton vahvuutemme on, että saamme nopeasti kiinni asiakkaan liiketoiminnan ja viestinnän tarpeen ytimestä. Teemme työtä tunnollisesti, uteliaasti ja asiakkaamme parasta ajatellen.

Tiedotepalvelu

Eivätkö mediat huomaa innovatiivista yritystänne?

Seoptimin avulla mediakenttä kerralla haltuun!

Seoptimin tiedotepalvelu tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden jakaa uutisia ja ajankohtaisia aiheita suoraan valtakunnalliseen STT Info -mediaportaaliin. Tiedotteet lisäävät yrityksesi näkyvyyttä, lujittavat asiakassuhteita sekä vahvistavat yrityksesi asemaa oman alansa asiantuntijana ja osaajana.

Toteutamme kanssasi yhteistyössä yrityksellesi tiedotussuunnitelman tarvittavalla laajuudella. Teemme yrityksellesi oman näyttävän uutishuoneen STT Info -mediapalveluun.

Varsinaisten tiedotteiden sisältö rakennetaan kiinnostavaksi, ajatuksia herättäväksi ja koukuttavaksi. Jaamme tiedotteet valtakunnalliseen STT Info -jakelukanavaan. News Wire -yhteyden kautta tiedotteet menevät myös suoraan syötteenä toimitusten sisäisiin toimitusjärjestelmiin.

Toimitusten lisäksi tiedote voidaan lähettää samalla yrityksen muille tärkeille sidosryhmille. Toteutamme myös tiedoteseurannan mediaosumista sekä raportoinnin. Halutessasi yrityksesi voi huolehtia jakelusta myös itse.

Esimerkkihinnasto

  • Yksittäinen mediatiedote alkaen 350 euroa
  • Mediatiedotteen jakelu STT Info -mediaportaalin kautta sisältäen News Wire -yhteyden toimitusten sisäisiin toimitusjärjestelmiin 120 euroa/kuukausi rajoittamattomalla tiedotemäärällä
  • STT-uutishuoneen rakentaminen 250 euroa
  • Mediaseuranta ja raportointi alkaen 60 euroa
  • Tiedotussuunnitelma tarpeen mukaan alkaen 390 euroa

Hintoihin lisätään alv.

copywriter työ

Mediatiedote on tehokas keino tavoittaa uutta yleisöä

Tiedotteen tarkoituksena on paitsi kertoa yrityksestä itsestään, myös nostaa yleisön tietoisuuteen uutta, informatiivista ja heitä kiinnostavaa tietoa. Meillä on ammattitaitoa tuoda yritystä jännittävällä ja tuoreella tavalla esiin pinnalla olevien aiheiden kautta – tämä takaa median mielenkiinnon ja ansaitun uutisnäkyvyyden kohdennetuissa julkaisukanavissa. Poimimme hyvässä yhteistyössä yrityksesi kiinnostavimmat uutiset ja ajankohtaisimmat tärpit jakoon.

LUEL LISÄÄ

Mediatiedottamisessa palloillaan monen eri tekijän kanssa. Uutiskärki ei yksin riitä, vaan pelisilmää tarvitaan niin tiedotteen rakentamisessa kuin otsikoinnissa, kuvissa sekä nostoissakin. Myös se, mitä kautta tiedotteelle haetaan julkisuutta, ratkaisee. Paikallinen yrittäjä voi saada toiminnalleen lisäarvoa paikallistason mediassa, kun taas valtakunnallinen näkyvyys palvelee muun muassa verkkokauppoja kaikkein parhaiten.

Myös julkaisuajankohdalla on iso roolinsa. Kun maailmalla kuohuu, pienet uutiset hukkuvat isojen tapahtumien alle. Hiljaisempana ajankohtana taas yritysten on helppo saada pienelläkin panostuksella suurempaa volyymia tiedotteelleen. Me Seoptimilla autamme mielellämme yritystäsi löytämään parhaat keinot viestiä niin perinteisten kuin nykyaikaisten, digitaalisten julkaisukanavien kautta.

Media ja viestintä – mihin yritys tarvitsee näkyvyyttä?

Moni yritys painii tutun ongelman kanssa: toimintavuosia kertyy, mutta silti tuntuu, ettei kukaan ole yrityksestä koskaan kuullutkaan. Näkyvyyteen voi onneksi itse vaikuttaa. Uutiskirjeet ja sosiaalisen median kanavat tavoittavat kenties vain rajatun joukon ihmisiä ja omat keinot suuremman yleisömäärän tavoittamiseen eivät ajan tai resurssien puutteessa riitä.

LUE LISÄÄ

Median kanssa toimiminen voi ymmärrettävästi myös kauhistuttaa. Omassa yritystarinassa, tuotteissa tai palvelussa on kenties vaikea nähdä riittävää uutisarvoa, eikä yrityksen toimintaa välttämättä osata kytkeä pinnalla oleviin aiheisiin. On vaikea tietää, kuinka ja miten mediaa lähestytään ja millaisilla kasvoilla mediakentälle tulisi lähteä mukaan.

Meillä Seoptimissa on asiantuntemusta löytää juuri ne oikeat keinot, joilla hyvää mediayhteistyötä haluttujen tahojen kanssa lähdetään rakentamaan. Olipa tavoitteenasi sitten paikallistason tunnettavuus tai laajempi näkyvyys, saat meiltä tiedotteet julkaisukanavineen, koulutukset sekä vinkit mediassa toimimiseen. Ota yhteyttä ja kysy lisää.

Lue lisää tiedotteista

Kirjoita hyvä tiedote – tämä mallipohja auttaa alkuun

Hyvä tiedote on informatiivinen mutta ytimekäs. Se nostaa yrityksen pääpointit esiin kiinnostavalla tavalla jättäen tilaa myös soljuvalle tekstirakenteelle. Virallinen tiedotepohja voi olla kuivan asiallinen, mutta vapaampaan tiedotteeseen kannattaa lisätä mukaan hieman tarinallisuutta tai asiaa syventäviä sitaatteja. Pääpaino kannattaa aina asettaa alkuun, sillä ihminen ei lue loppuun tekstiä, joka ei tempaise häntä mukaansa. Ota tämä esimerkki […]

Tiedotteet mahdollistavat näkyvyyden mediassa

Luulitko, että aika on ajanut perinteisten yritystiedotteiden ohitse? Tämä ei ole totta, sillä tiedotteet ovat nopea, tehokas ja erittäin edullinen tapa nostaa yritystä näkyviin valtakunnallisessa mediassa. Tiedotepalvelun ansiosta pienikin yritys pääsee kilpailemaan samasta huomiosta, mistä isommatkin tekijät. Ota mediakenttä haltuun Seoptimin avulla! STT-tiedote – nosta valtakunnallista näkyvyyttä Seoptimin tiedotepalvelun avulla luot kiinnostavia ja huomiota herättäviä […]

Viisi vinkkiä ansaittuun medianäkyvyyteen

Medianäkyvyys on yritykselle äärimmäisen tärkeää. Sen avulla yrityksen tunnettavuus kasvaa, asiakaskunta monipuolistuu ja myynti lisääntyy. Medialla on suuri vaikutus ihmisten päätöksentekoon. Medianäkyvyyttä saava yritys mielletään luotettavaksi ja ammattimaiseksi – media tuleekin nähdä varteenotettavana markkinointikanavana. Mitä on ansaittu medianäkyvyys? Ansaitulla medianäkyvyydellä viitataan siihen, että yritys saa näkyvyyttä mediassa ilmaiseksi, vailla maksettua yhteistyökumppanuutta. Ansaittu medianäkyvyys on siis […]

Kysy lisää:

Juulia Lahnaoja
Sisällöntuotannon asiantuntija

040 7193445

Kysy lisää:

Ulla Paukkunen
Viestinnän asiantuntija

050 5847549

lue lisää

Viestin voima perustuu ymmärrettävyyteen

Joudutko päivittäin tilanteeseen, jossa täsmennät omia sanomisiasi? ”En itseasiassa tarkoittanut aivan tuota” tai ”oikeastaan tarkoitin aivan päinvastaista”. Täsmentäminen on osa normaalia keskustelua ja vuorovaikutusta. Se kuitenkin osoittaa, miten vaikeaa meidän on saada oma sanoma perille juuri sellaisena kuin haluamme. Elämän sujuminen perustuu viestintään ja vuorovaikutukseen. Se on ihmisten välistä dialogia. Myös isoissa organisaatioissa ja yrityksissä […]

Sanahelinää vai merkityksellisiä tekoja? Suunnitelmallinen vastuullisuusviestintä vahvistaa yrityksen brändiä

Mitä vastuullisuusviestintä on? Toisille vastuullisuusviestintä voi olla yksittäisten ekotekojen mainostamista. Se on ehkä mainoskampanja, jossa kerrotaan, miten jokin tuote on valmistettu puhtaista luonnon raaka-aineista tai miten jonkin tuotteen käyttö säästää ympäristöä. On se tätäkin, mutta vastuullisuusviestintä on lupaus arjen tärkeistä teoista. Vastuullisuusviestintä tarkoittaa yritysten ja organisaatioiden tapaa viestiä siitä, miten ne ottavat huomioon taloudellisen, sosiaalisen […]

Yrityksen sisäinen viestintä – rakenna toimiva viestintäkulttuuri

Sisäinen viestintä on jokapäiväistä yhteyttä ja kommunikointia. Yrityksen sisällä viestitään koko ajan paljon. Mitä enemmän väkeä on, sitä isompi on sisäisten viestien määrä. Ja usein määrä korreloi väärinkäsitysten ja hukkuneiden viestien kanssa. Onneksi näin ei ole pakko olla. Yrityksen sisäistä viestintää voi kehittää. Ja kannattaa kehittää. Viestintä luo parhaimmillaan hyvää yhteishenkeä ja lisää sitä kautta […]